Det kunde ha slutat illa

Idag var det som sagt första skoldagen efter jul lovet. Tankarna när väckarklockan piper 06.00 e inte roliga. Ett under att fortfarande väckarklockan lever och fungerar efter alla mina hårda slag mot den och puttningar ner för bordet.

Skolan rullade på och jag med den. Skratt, disskutioner och allmänt babbel förgyllde min dag.

Efter skolan gick jag hem från stationen. Jag gick bredvid vårat stora (läs lilla) hotell. Plötsligt hör jag en duns ner på marken, och jag vänder mig om. Där ligger den största jävla istappen jag någonsin sett. 1 meter bakom mig. Tänk er att få den i huvudet, det hade fan inte varit någon hit!
Så jag vart såklart livrädd och fortsatte att halka mig hemåt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0