Namnsdag

Alla på hela skolan vet nu om att jag har namnsdag, eftersom jag själv har påmint varenda jäkel om det. Förlåt men i våran släkt är detta något stort, haha

Fakta:
Fanny är en engelsk feminin form av mansnamnet Francis eller en kortform av Franciska och kan tolkas som ungefär fransk flicka.

Min egen historia:
Det är faktiskt lite av slumpen jag fick mitt namn. Min mammas bästa vän Lisa, hade alltid önskat att få en flicka, och då skulle hon döpa den till just Fanny. (Nu fick hon aldrig barn, eftersom hon inte ville ha det, så mamma tog namnet)
Sen eftersom jag var så himla glad och rolig, och gav alltid alla ett leende på läpparna.
Men den största anledningen till varför jag just fick mitt namn är faktiskt att min mamma och pappa träffades för första gången den 9 februari 1991, så idag firar dom 20 år tillsammans. 
Grattis till dom och tack för att jag fick detta snygga namn haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0